the other danish guy – suomalainen alusvaatebrändi
16.05.2018
Tiedotusvälineille, julkaisuvapaa 16.5.2018 kello 8.00
Supercellin Mikko Kodisoja sijoittaa suomalaiseen alusvaatebrändiin
Vuonna 2016 lanseerattu suomalainen alusvaatebrändi the other danish guy™ ottaa seuraavan
merkittävän askeleen maailman alusvaatemarkkinoille.
Yritys on saanut sijoittajaksi Supercellin perustajiin kuuluvan Mikko Kodisojan, jolla on vahva
kokemus yritysten nopeasta kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä.
”Haluan nähdä lisää Suomesta lähteneitä globaaleja menestystarinoita. The other danish guy
edustaa juuri niitä asioita, joiden uskon tuovan menestystä: Asialleen omistautunut tähtitiimi,
skaalautuva bisnesmalli, kestävä kehitys ja selkeä fokus. Ja ne kalsarit ovat ihan pirun mukavat
jalassa”, sanoo Kodisoja.
Valtameriin hylätyistä kalaverkoista ja muusta muovijätteestä alushousuja valmistava the other
danish guy on tavoittelemassa merkittävää siivua kasvussa olevalta yli 20 miljardin euron
alusvaatemarkkinalta. Tällä hetkellä brändillä on myyntiä jo 27 maahan ja yrityksen tuotteet on
noteerattu näyttävästi maailman mediassa, esimerkiksi The Guardianissa ja Huffington Postissa.
Yritys toimii tarkasti valitulla segmentillä: sillä on vain yksi tuotekategoria ja se käy kauppaa
ainoastaan verkossa.
The other danish guyn perustaja ja toimitusjohtaja Tommi Lähde kertoo: ”Päätimme tehdä
pelkästään kalsareita ja olla siinä maailman parhaita. Puuvilla ei ollut vaihtoehto, koska sen
kasvattaminen on niin epäekologista – vedenkulutus tuotettua puuvillakiloa kohti on yli 10 000
litraa. Tekstiiliteollisuuden on pakko keksiä vaihtoehtoja puuvillalle, ja halusimme olla
ensimmäisten joukossa hyödyntämässä uusia raaka-aineita. Valtamerien muovikatastrofi on
todellinen, ja kunhan teemme tämän riittävän isosti, jokaisella kalsariparilla on todellakin
merkitystä.”
”Lähtökohtamme on, että ekologisen tuotteen valinnassa ei tarvitse tehdä kompromisseja
mukavuuden, tyylin ja käytettävyyden suhteen. Kuluttajapalautteen mukaan olemme onnistuneet
erinomaisesti. Kiitellyn perstuntuman salaisuus on kankaan viimeistelyssä”.
Keskittyminen pelkkään verkkokauppaan oli the other danish guylle ilmiselvä ratkaisu: ”Ei
alushousuja kivijalkakaupassakaan soviteta. Tämä kategoria on nopeimmin kasvavien joukossa ja
kun olemme onnistuneet tekemään asiakaskokemuksesta koko ajan sujuvampaa, parempaa ja
henkilökohtaisempaa, on vaikea nähdä millä tavalla vähittäiskauppa voisi panna paremmaksi.”
Mikko Kodisojan sijoitusyhtiö KEM Ventures on the other danish guyn ensimmäinen
ulkopuolinen sijoittaja. Nykyinen rahoituskierros on vielä käynnissä.
”Olemme vasta maailmanvalloituksen alussa, mutta haemme edelleen kovia strategisia partnereita,
jotka pystyvät auttamaan yhtiötä globaalin laajenemisen seuraavissa vaiheissa”, toteaa Lähde.
Lisätietoja:
Tommi Lähde, p 040 734 5793
media@theotherdanishguy.com
investors@theotherdanishguy.com
– the most comfortable underwear to the world